Update 1 april 2020:

Nog steeds worden wij dagelijks geconfronteerd met meer informatie en verdergaande maatregelen rondom het coronavirus. Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over de invloed hiervan op uw geboekte reis. Uiteraard staat uw welzijn bij ons voorop en volgen wij de situatie op de voet. Hierbij volgen wij de richtlijnen van het ministerie van Buitenlandse Zaken, het RIVM en de ANVR, onze brancheorganisatie. Daarnaast staan wij in nauw contact met onze lokale partners en leveranciers. Onze reisspecialisten hebben momenteel thuis hun kantoor geïnstalleerd en staan klaar om u te helpen.

Gezien de buitengewone omstandigheden met betrekking tot het Corona virus (Covid19) hebben we moeten besluiten alle reizen die vetrekken binnen 30 dagen vanaf vandaag op te schorten. Dagelijks zullen we deze 30 dagen termijn doorrollen tot nader order.

Wij bieden u als reisorganisatie graag de volgende zekerheden in deze onzekere tijden.

1. Corona-voucher

Als lid van het ANVR en SGR kunnen wij u extra voordelen bieden. Zo kunt u dankzij de Corona-voucher uw, wegens corona, geannuleerde reis op een later tijdstip opnieuw boeken en binnen een jaar alsnog op reis gaan. Zie de voorwaarden onder het kopje "Corona-Voucher".

2. SGR-garantie

Mocht u twijfelen over uw reis als onze reisorganisatie in de financiële problemen zou komen, weet dan dat uw reisgelden te allen tijde gewaarborgd zijn door ons SGR-lidmaatschap. Als u een reis bij ons onderbrengt is uw reissom veiliggesteld. Wij hopen u met deze zekerheden het vertrouwen te geven dat u met gerust hart (nieuwe) reisplannen kunt maken, onze reisspecialisten zijn u hierbij graag van dienst en lichten bovenstaand desgewenst persoonlijk toe. U kunt erop vertrouwen dat wij enkel reizen door laten gaan als dat verantwoord is. Uw reisplezier en gezondheid staan immers altijd voorop.


Waarom juist nu boeken? 
Het is nu juist een goed moment om uw reis te boeken voor later dit jaar. De reiswereld ligt nagenoeg stil, maar dat zorgt ook voor veel beschikbaarheid op de langere termijn. De prijsstelling en beschikbaarheid zijn immers gunstig en zeker bij exclusieve, kleinschalige accommodaties is het verstandig op tijd te reserveren. Als het gewone leven na het coronavirus weer wordt opgepakt is de verwachting dat de reisbehoefte wereldwijd sterk zal toenemen. Dat kunt u voor zijn door nu alvast uw reisplannen veilig te stellen en te bespreken met onze reisspecialisten. Als bijkomend voordeel kunt u in de tussentijd uitkijken naar een mooie toekomstige reis. 
 

Reisbeperkingen en toegangsstops
Het ministerie van Buitenlandse Zaken biedt informatie op haar website met reis- en veiligheidsinformatie voor internationale reizen. Het adviseert momenteel om onnodige reizen naar het buitenland te vermijden, aangezien verdere drastische reisbeperkingen, quarantainemaatregelen en beperkingen in het openbare leven te verwachten zijn. De regering wil ervoor zorgen dat alle Nederlandse toeristen die door geannuleerde vluchten zijn gestrand, kunnen terugkeren naar Nederland. Reizigers kunnen melden waar ze zich bevinden via deze website en zich registreren bij www.bijzonderebijstandbuitenland.nl.

Australië
Australië heeft zijn grenzen gesloten voor alle reizigers die geen Australisch staatsburger zijn of permanent in Australië wonen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft meer informatie over reisbeperkingen in Australië.

Nieuw-Zeeland
Nieuw-Zeeland heeft zijn grenzen gesloten voor alle mensen die geen Nieuw-Zeelands staatsburger of permanente inwoner zijn. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft meer informatie over reisbeperkingen in Nieuw-Zeeland. De regering van Nieuw-Zeeland vraagt iedereen die de afgelopen 14 dagen in Nieuw-Zeeland is aangekomen in zelfisolatie te gaan.

Pacific
Cook Islands > alleen noodzakelijke reizen
Fiji > alleen noodzakelijke reizen
Tonga > alleen noodzakelijke reizen
Frans Polynesië > alleen noodzakelijke reizen
Samoa > alleen noodzakelijke reizen
Vanuatu > alleen noodzakelijke reizen

Klik hier voor veelgestelde vragen aan de ANVR over het coronavirus COVID19..

Bijzondere Bijstand Buitenland

update, 23 maart 2020.

Wereldwijd worden maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Nederlandse reizigers zijn daardoor in de problemen gekomen.

Dat heeft minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) maandag bekendgemaakt. Het gaat om gestrande Nederlanders die opeigen gelegenheideen reis hebben geboekt en geen beroep kunnen doen op een reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Blok: "Om deze specifieke groep mensen, die door de enorme impact van het coronavirus echt geen kant op kan, toch veilig naar huis te brengen, is een maximale inspanning noodzakelijk".

Let op!  Deze regeling geldt ook voor gestrande reizigers die via een kleinere reisorganisatie hebben geboekt. Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt u aan om bij de eerste vraag; Heeft u uw reis geboekt via een reisorganisatie?  NEE te beantwoorden.

Daarna dient u alle gegevens in te vullen, ook uw bankrekening en dat u akkoord gaat met de 900 Euro p.p. voor de Eigen Bijdrage. Zij laten binnen 72 uur weten hoe zij u gaan helpen.  

Via www.bijzonderebijstandbuitenland.nl kunt u zich registreren.

Het nieuwe gezamenlijke platform www.bijzonderebijstandbuitenland.nl is een unieke gezamenlijke aanpak van de reisbranche, verzekeraars, luchtvaartmaatschappijen en de Rijksoverheid om gestrande Nederlandse reizigers te helpen. Zoekt u hulp? Registreert u zich dan hier.

Heeft u hulp nodig bij het invullen van het online registratieformulier? Dan kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen naar +31 247 247 247. Houd er echter rekening mee dat het momenteel door de omstandigheden druk is, waardoor we u misschien niet direct kunnen helpen.

Heeft u nog vragen? Lees de veelgestelde vragen over hulp bij terugkeer naar Nederland.

Bent u momenteel met ons op reis?

U bent momenteel onderweg met ons op reis. Uw terugvlucht staat ingeboekt en we hopen dat deze volgens reisplan kan worden uitgevoerd. Echter bereiken ons steeds meer berichten dat luchtvaartmaatschappijen hun schema inperken en landen hun grenzen sluiten waardoor vluchten uitvallen. We kunnen derhalve niet garanderen dat uw terugreis doorgang vindt volgens plan.

De overheid en ANVR hebben ons verzocht uw laatst bekende locatie en contactgegevens door te geven. We hebben ondertussen een lijst gemaakt waarin ook uw gegevens zijn opgenomen. Gezien de huidige situatie dient u er rekening mee te houden dat de overheid de repatriëring van ons gaat overnemen.

Mocht u nog in de gelegenheid zijn om zelf een terugvlucht in te kunnen boeken, dan is dat waarschijnlijk een van de laatste mogelijkheden om nog op reguliere wijze terug te keren naar Nederland / Europa. Een dergelijk repatriëring zal waarschijnlijk voor eigen kosten zijn, maar wel waar u de meeste controle over heeft.

Momenteel zijn onze mogelijkheden tot onze spijt nihil om u nog te repatriëren, aangezien vrijwel alle terugvluchten naar Europa vol zijn danwel niet meer worden uitgevoerd.

We horen graag per email waar u momenteel exact verblijft en hoe de overheid het beste met u in contact kan komen. Tevens adviseren we u zich te registreren op de website https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/ van de overheid.

Het spijt ons dat uw reis mogelijk niet volgens plan kan worden afgerond – daarbij doen we een beroep op de noodsituatie en overmacht.

Altijd op de hoogte van de veiligheidssituatie in het buitenland en als u wilt, registratie bij de ambassade.

Momenteel is het handig om u in te schrijven voor de veiligheidssituatie van de bestemming waar u momenteel bent en u te registreren bij de ambassade. 

Meldt u aan via de volgende link; https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/ 
 

Het Coronavirus

Het Coronavirus houdt de wereld nu al weken in zijn greep. Ook voor ons bij Pacific Island Travel is het een dagelijks terugkerend onderwerp, omdat u op korte termijn met ons naar de Pacific reist of u bent van plan om een droomreis te maken naar de Pacific, houden wij u graag op de hoogte van de huidige stand van zaken. U kunt regelmatig een update van ons verwachten.

Corona-Voucher

Alle reizen met vertrek binnen 30 dagen vanaf heden tot nader order opgeschort
update zondag 15 maart 2020

Gezien de buitengewone omstandigheden met betrekking tot het Corona virus (Covid19) hebben we moeten besluiten alle reizen die vetrekken binnen 30 dagen vanaf vandaag op te schorten. Dagelijks zullen we deze 30 dagen termijn doorrollen tot nader order.

Onze reizigers worden gecompenseerd met een Corona voucher. Met dit voucher kunt u een nieuwe reis boeken bij Pacific Island Travel. De voucher bevat de volgende voorwaarden:

Voorwaarden Corona voucher:

  • De nieuwe reis dient uiterlijk aan te vangen 1 jaar na uitgifte datum
  • Als uitgifte datum hanteren we de vertrekdatum van de oorspronkelijk geboekte reis
  • U kunt de voucher gebruiken voor een soortgelijke reis binnen ons assortiment
  • Indien uw nieuwe reis een hogere prijs heeft, dient u het verschil bij te betalen
  • Indien uw nieuwe reis goedkoper is, ontvangt u een deelvoucher daarvoor terug onder de oorspronkelijke voorwaarden
  • Vouchers zijn niet over te dragen aan anderen dan de in de oorspronkelijke reis betrokken reizigers
  • De voucher is alleen in te wisselen voor een nieuwe reis bij Pacific Island Travel en is niet inwisselbaar voor geld
  • We zullen geen omboekkosten hanteren
  • De garantieregeling van SGR is van toepassing conform het SGR bestuursbesluit van 16 maart 2020

Met deze voucherregeling willen we een duidelijke en eerlijke oplossing bieden aan al onze klanten. De Corona-voucher regeling vervangt alle individuele aanspraken en verplichtingen die voortvloeien uit de ANVR voorwaarden. Het Corona-voucher sturen wij u zo spoedig mogelijk per mail toe, nadat uw oorspronkelijke reis door ons is geannuleerd.

Restituties niet mogelijk

We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor de voucher voor pakketreizen.

Wij vragen uw begrip dat de afhandeling enige tijd in beslag zal nemen en danken u hier hartelijk voor.

Rob Kusters
Directie

Hoe gaan we om met uw vakantie in relatie tot het coronavirus?

Laatste update 18 maart 2020

Heeft u een reis geboekt bij Pacific Island Travel en wit u deze graag omboeken in verband met de uitbraak van het coronavirus? Dat begrijpen we. We kunnen de onrust niet wegnemen, maar denken met u mee over alternatieven en mogelijkheden. Ons doel is namelijk dat onze klanten onbezorgd en met plezier op reis kunnen. Daarom maken we omwille van deze vervelende situatie graag een uitzondering voor u, aanvullend op onze huidige reisvoorwaarden.

Kleurcodes rood en oranje

We kunnen helaas niet voorspellen hoe het virus zich zal gaan ontwikkelen, daarom houden we nauwlettend het nieuws per land in de gaten. Daarin volgen we het advies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Uiteraard staat de veiligheid van onze klanten voorop en laten wij u niet op reis gaan naar een bestemming die onveilig wordt geacht.

Op de website van het ministerie wordt dagelijks een update geplaatst over de (lokale) veiligheid en de daaraan verbonden kleurcodes. De kleurcode rood staat voor ‘niet reizen’, oranje voor ‘alleen noodzakelijke reizen’. 

Wat betekent dit voor mijn reis?

Heeft u een reis geboekt naar een bestemming die wordt aangemerkt met kleurcode rood of oranje? Dan nemen wezo spoedig mogelijk contact met u op. Reizen naar deze gebieden vinden wij op dit moment onverantwoord. We denken daarin graag met u mee om samen tot een oplossing te komen.

Laat ons je adviseren

We denken graag met u mee over alternatieve reisbestemmingen. We begrijpen dat dit veel gedoe voor u is, daarom ondersteunen we u er graag bij. Het is immers al vervelend genoeg dat uw eerste keuze vervalt. Bij ons werken echte reisspecialisten met jarenlange ervaring en kennis van de hele wereld. 

Wilt u uw reis wijzigen? Hierbij moet u kijken naar de voorwaarden van een Corona Voucher. 

Met dit omboekbeleid zeggen wij ook dat annuleren naar aanleiding van deze uitbraak in een land of regio waar het coronavirus nog niet of deels is geconstateerd, en waar geen code oranje of rood door het ministerie van Buitenlandse Zaken is afgegeven, wat ons betreft niet nodig is. De situatie rondom de uitbraak van het coronavirus is onzeker, daar kunnen we helaas weinig aan veranderen. We blijven graag in contact met u, door middel van e-mail of telefonisch contact. Voel u vrij om ook contact op te nemen met ons op te nemen als u nog vragen hebt.  Onze reisspecialisten weten precies hoe ze u het beste kunnen adviseren.  

 

Veel gestelde vragen

1. Ik twijfel er aan om mijn reis te annuleren, ondanks dat mijn bestemming geen kleurcode rood of oranje heeft gekregen. Wat nu?

Dat is een terechte vraag. U kijkt immers uit naar uw reis en ineens wordt deze onzeker door de uitbraak van het coronavirus. We begrijpen dat het erg vervelend voor u is. Helaas is de situatie en de ontwikkelingen die daaruit voortkomen erg onvoorspelbaar. Uiteraard betekent dat niet dat we ons neerleggen bij de situatie. We denken graag met u mee hoe we u kunnen voorzien van een zorgeloze reis. We adviseren u graag in een nieuwe reisbestemming.
Onder het kopje ‘Corona Voucher’ vind u meer informatie over ons omboekbeleid. U mag ons natuurlijk ook altijd bellen, deel uw zorgen gerust met ons. Wij denken graag met u mee, want zorgen en reis gaan niet samen. Wilt u toch liever uw reis annuleren? Dan betaat u helaas wel de van toepassing zijnde annuleringskosten.

2. Als mijn bestemming nu geen kleurcode rood of oranje heeft, maar ik verwacht dat dit wel gebeurt. Wat dan?

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken schakelt snel op de diverse situaties ter wereld. Wij volgen hen op de voet. Als de kleurcode van je reisbestemming wijzigt naar oranje of rood, komen wij direct in actie. Bij een kleurcode rood nemen we direct contact op met u, omdat uw reis in verband met de veiligheid niet kan doorgaan. Wijzigt uw kleurcode naar oranje? Dan heeft u de mogelijkheid om uw reis om te boeken, kijk hiervoor op onze pagina. Tot die tijd kan uw reis gewoon doorgaan.

3. Ik wil graag gebruik maken van de geboden regeling. Hoe doe ik dat?

Neem gerust telefonisch contact op met ons. Onze reisspecialisten staan voor u klaar. Houd daarbij wel rekening dat onze reisspecialisten het onwijs druk hebben op dit moment waardoor het mogelijk is dat het allemaal wat langer kan duren. U kunt ons bereiken op 020-6261325

4. Verwacht Pacific Island Travel een lastminute-drukte, omdat mensen omwille van de uitbraak van het coronavirus hun reisplannen uitstellen? En wat betekent dat voor mij?
We begrijpen heel goed dat reisplannen worden uitgesteld. Niets zo vervelend als de sluimerende onzekerheid of je reisbestemming nog wel veilig wordt geacht. Daarin volgen we nauwgezet iedere dag het advies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. 

Ondanks dat, zien we inderdaad de trend ontstaan dat reisplannen worden uitgesteld. Daarmee verwachten we ook dat er later in het seizoen een lastminute-drukte gaat ontstaan. We blijven daarom graag vroegtijdig met u in contact, zodat u in ieder geval verzekerd bent van een nieuwe, fijne reis. 

Heeft u nog niet eerder bij ons geboekt, maar was u dat wel van plan of twijfelde u eraan? Voel u vrij om contact met ons op te nemen, via ons algemene e-mailadres. We voorzien u graag in advies. Of dat nu om uw bestemmingskeuze gaat of om een specifiek reistype. Bij ons werken echte reisspecialisten met jarenlange ervaring en kennis van de hele wereld.

5. Wat is het huidige reisadvies?

Er bestaat niet één algemeen reisadvies. Dit is afhankelijk per land en zelfs afhankelijk per regio en wijzigt in verband met de ontwikkelingen zeer regelmatig. Kijk voor het meest recente reisadvies op dewebsite van Buitenlandse Zaken.

6. Mijn bestemming is groen of geel, maar eigenlijk wil ik niet meer op reis. Wat nu?

We begrijpen dat de situatie en de onzekerheid erg vervelend kan zijn. Helaas kunt u uw reis niet zonder kosten annuleren als er geen noodzakelijke reden is, zoals is aangegeven met een kleurcode oranje of rood. Is uw bestemming groen of geel, dan mag u ervanuit gaan dat deze bestemming veilig te bereizen is. Als u wel uw reis wil annuleren, betaald u de daaraan verbonden kosten zoals beschreven staan in de ANWB annuleringsvoorwaarden.

7. Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn geboekte reis wil annuleren of omboeken?

Of u kosten van het annuleren van uw geboekte reis of uw omgeboekte reis gedekt zijn, hangt af van het type verzekering dat u hebt afgesloten. Bekijk hier een overzicht van de voorwaarden per reisverzekeraar.

8. Ik heb een combinatiereis geboekt waarbij een deel van de reis door een code oranje of rood bestemming gaat. Kan ik deze reis annuleren volgens het beleid dat Pacific Island Travel heeft opgesteld?

Dat is een goede vraag die helaas niet zo makkelijk te beantwoorden valt. Dat is helemaal afhankelijk van je reis en de precieze regio die u aandoet tijdens je reis door de gebieden. Onderdelen van uw reis die geen oranje kleurcode hebben gekregen, vallen niet onder deze regeling. Daarvoor gelden de standaard Aanvullende reisvoorwaarden. Hierin vind u ook de annuleringsvoorwaarden. Voor het deel dat in de kleurcode oranje of rood valt, bieden we u graag een alternatief aan.

Disclaimer

Dit coulancebeleid corona i.v.m. de uitbraak van het coronavirus is een aanvulling op de algemene voorwaarden. 

Pacific Island Travel heeft te allen tijde het recht om het coulancebeleid corona aan te passen in onder andere situaties waarin er sprake is van een technische storing, druk- of zetfout of er een verdenking van fraude bestaat.

Pacific Island Travel behoudt zich het recht voor om het coulancebeleid te beëindigen, voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder dat Pacific Island Traveldaardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de deelnemers c.q. reizigers.

 

Reizen naar/via Amerika

De Amerikaanse president Donald Trump heeft op 12 maart 2020 aangekondigd dat al het vliegverkeer met personenvluchten vanuit heel Europa vanaf vandaag voor 30 dagen zal worden stilgelegd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Wij begrijpen dat dit onrust kan veroorzaken met betrekking tot uw geboekte reis. En dat dit ook daadwerkelijk gevolgen kan hebben.

Wij zijn op dit moment druk bezig met het inventariseren van alle reizigers waarop dit betrekking heeft. 

Zowel de ANVR en het Calamiteitenfonds hebben nog geen beleid gemaakt op deze situatie. Het is formeel geen calamiteit wat er nu gebeurt en als we nu naar de adviezen van Buitenlandse Zaken over corona kijken, dan zien we dat de VS groen gekleurd is vanwege het lage aantal coronagevallen daar.

Zodra wij alles in kaart hebben gebracht, gaan wij allereerst direct contact opnemen met al onze reizigers die vertrekken tot 13 april 2020 en die momenteel op reis zijn. Wij vragen u dan ook om te wachten tot wij contact met u opnemen, zo hebben wij de tijd om alles grondig voor u uit te zoeken en u het beste te helpen.

 Voor klanten met vertrek tussen 14 april 2020 en 14 mei 2020 is op dit moment geen reisverbod uitgeroepen. Er is daarom geen urgentie om over te gaan tot het omboeken of annuleren van de reis. Mocht deze situatie veranderen dan nemen wij contact op met betreffende reizigers.

Wij bedanken u alvast voor uw begrip!

Reizen naar Australië, Nieuw-Zeeland & de Pacific

Voor Australië en Nieuw-Zeeland zijn voor de komende periode vergaande reisbeperkingen van kracht.
De regering van Australië en Nieuw-Zeeland hebben bekend gemaakt dat iedereen die Australië of Nieuw-Zeeland in wil verplicht veertien dagen in quarantaine moet. Hoelang deze maatregel duurt, is nog onduidelijk. Gezien de buitengewone omstandigheden met betrekking tot het Corona virus (Covid19) hebben we moeten besluiten alle reizen die vetrekken binnen 30 dagen vanaf 15 maart 2020 op te schorten. 

Reist u toch naar Australië controleer dan goed welke restricties voor u van toepassing zijn. 

Overige bestemmingen
Wij adviseren om de website van ministerie van Buitenlandse Zaken  of van IATA te bekijken voor de reisadviezen per bestemming. 

Meer informatie

Vragen over de gevolgen van het coronavirus COVID19 voor reizen met een ANVR-reisorganisatie?
Klik op de ANVR website voor veelgestelde vragen omtrent het virus.

Wilt u meer te weten komen over het Coronavirus? Op de site van het RIVM vindt u de meest actuele informatie over dit coronavirus.
Over verdere ontwikkelingen en eventuele wijzigingen houden wij u via deze pagina uiteraard op de hoogte.

DISCLAIMER: Wij hebben geen medische kennis, maar hebben onze informatie vergaard van betrouwbare partijen als het RIVM om u zo goed mogelijk te kunnen informeren.